Social-Emotional Prevention Programs for Preschool Children's Behavior Problems : A Multi-level Efficacy Assessment of Classroom, Risk Group, and Individual Level

個数:
電子版価格
¥18,114
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

Social-Emotional Prevention Programs for Preschool Children's Behavior Problems : A Multi-level Efficacy Assessment of Classroom, Risk Group, and Individual Level

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 270 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319747507

Full Description

This book is aimed at exploring the relevance of social-emotional competencies for preventing preschool children's behavior problems. The content provides an overview of how evidence from fundamental research on social-emotional competencies can be translated in applied research for developing prevention programs. The Social-Emotional Prevention program framework is presented as a multi-focused (child, teacher, parent), hybrid approach for both high risk and non-risk preschoolers. The book offers a systematic and in depth evaluation of SEP efficacy including classroom, risk group, and individual level effects. Hence, the proposed approach employs different research designs and statistical methods to explore how behavioral changes occur as a result of children's participation to the intervention. Each study's findings are discussed in terms of corresponding implications for practice in schools, but also from a broader perspective including implications for policy makers in the field ofearly education.   

gfgffv

Contents

1. Introduction: Principles Underlying the Development of Social-Emotional Prevention Programs for Preschoolers' Behavior Problems and Characteristics of Evidence-Based Interventions.- 2. The Conceptual Framework of the Social-Emotional Prevention Program.- 3. Assessing SEP Efficacy at the Classroom Level: Effects on Children's Social-Emotional Competencies and Behavior Problems.- 4. Assessing SEP Efficacy as a Function of Children's Risk Status: A Separate Evaluation of Indicated and Universal Intervention Levels.- 5. Assessing SEP Efficacy at the Individual Level: A Multiple Baseline Evaluation of Changes in Observed Classroom  Behaviors.- 6. Conclusion: Contributions of Research on SEP Efficacy to the Field of Early Education Programs, Limitations, and Future Directions.

最近チェックした商品