Overconfidence in SMEs : Conceptualisations, Domains and Applications

個数:
電子版価格
¥9,512
  • 電子版あり

Overconfidence in SMEs : Conceptualisations, Domains and Applications

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 80 p.
  • 商品コード 9783319669199

Full Description

This book presents a review of the role of overconfidence in small firms and explores how biased judgment and decision-making can affect business performance. Whilst the overconfidence construct has been studied in detail, there are no systematic reviews of its role in SMEs as of yet. Examining the decisions made by entrepreneurs, this study offers clear solutions on how to improve business accuracy, reduce disadvantageous investments and prevent bankruptcy. Providing an empirical analysis of overconfidence in the sport industry, this new book will not only be of interest to academics of entrepreneurship and small enterprises, but also to sport managers.

Contents

1. Managerial Overconfidence.- 2. Managerial Overconfidence of Entrepreneurs: Contextual Explanations and the Aid of Technological Developments.- 3. Level of Confidence of Male and Female Youth Soccer Players: On Detecting a False Underconfidence.- 4. Closing Remarks on Overconfidence in Business and Beyond.

最近チェックした商品