Restorying Environmental Education : Figurations, Fictions, and Feral Subjectivities (Curriculum Studies Worldwide)

個数:
電子版価格
¥10,464
  • 電子版あり

Restorying Environmental Education : Figurations, Fictions, and Feral Subjectivities (Curriculum Studies Worldwide)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 151 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319487953
  • DDC分類 333.7071

Full Description

This book examines a performative environmental educational inquiry through a place-based eco-art project collaboratively undertaken with a class of grade 4-6 students around the lost streams of Vancouver. The resulting work explores the contradictions gathered in relation to the Western educational system and the encounter with "Other" (real and imaginary others), including the shifting and growing "self," and an attempt to find and foster nourishing alliances for transforming environmental education. Drawing on the work of new materialist theorists Donna Haraway, Rosi Braidotti, and Karen Barad, Adsit-Morris considers the co-constitutive materiality of human corporeality and nonhuman natures and provides useful tools for finding creative theoretical alternatives to the reductionist, representationalist, and dualistic practices of the Western metaphysics. 

Contents

1. How to Create Human Humus Instead of Human Hubris.- 2. A Cartographic Mapping Practice: Environmental Education, the Material/Discursive, and New Materialist Praxis.- 3. Bag-lady Storytelling: The Carrier-bag Theory of Fiction as Research Praxis.- 4. Doing: Exploring the Lost Streams of Vancouver Through Eco-Art.- 5. Thinking: A Narrative Inquiry into Possible Figurations and Multiple Modes of Ecological Thought.- 6. How to Keep the Story going for Those Who Come After. 

最近チェックした商品