Social and Political Dimensions of Mathematics Education : Current Thinking (ICME-13 Topical Surveys) (1st ed. 2016. 2016. viii, 37 S. VIII, 37 p. 235 mm)

個数:

Social and Political Dimensions of Mathematics Education : Current Thinking (ICME-13 Topical Surveys) (1st ed. 2016. 2016. viii, 37 S. VIII, 37 p. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783319296548

Full Description

This book examines the current thinking on five critical social and political areas in mathematics education. It focuses on material conditions in teaching and learning, and details features of social life and their influence on mathematics teaching, learning and achievement. Following an introduction, the first section addresses equitable access and participation in quality mathematics education. It explores this issue in different contexts and from different ideological perspectives. The second section traces the emergence and development of the notion of activism in mathematics education in theory, in the literature, in research and in practice. The third section then moves on to explore current research on the political forces at work in identity, subjectivity and (dis)ability within mathematics education, showing how emphasis on language and discourse provides information for this research, and how new directions are being pursued to address the diverse material conditions thatshape learning experiences in mathematics education. Economic factors behind mathematics achievement form the topic of section four, which examines the political dimensions of mathematics education through the influence of national and global economic structures. The final section addresses distribution of power and cultural regimes of truth, based on the premise that although often deemed apolitical, mathematics and mathematics education are highly political institutions in our society. The book concludes with a summary and recommendations for the future.

Contents

1. Introduction.- 2. Survey of the Social and Political Dimensions of Mathematics Education.- 3. Summary and Looking Ahead.

最近チェックした商品