Operational Excellence : A Concise Guide to Basic Concepts and Their Application (Management for Professionals)

個数:

Operational Excellence : A Concise Guide to Basic Concepts and Their Application (Management for Professionals)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 194 p.
  • 商品コード 9783319206981

Full Description

As industrial companies are placing a higher focus on operations, this book comes at the right time with a compilation of basic concepts of Operational Excellence and their application. 

Operational excellence allows companies to recover from reductions in gross margins and low profitability, which largely occur due to a rise in agile competition and the short life span of new technologies. This book helps managers and consulting academicians as a ready reference for cross-industry implementation of operational excellence.

Contents

Introduction.- Assurance of Supply (AOS).- Cost of Goods (COGs).- Decision Support Systems (DSS).- Drum, Buffer, Rope and Days of Inventory (DOI) Control.- Emails (the LEAN Version).- Empowerment.- Enterprise Resource Planning (ERP).-Failure Mode and Effect Analysis (FMEA).- Gross Margin (GM).- Hiring Practices for Operations.- Human Resources (HR).- Innovation in the Operations.- Interfaces and Their Improvement in Operations.- Just in Time (JIT).- Kan Ban.- Key Performances Indicators (KPI).- LEAN Operations.- Leadership in the Operations.- Meetings and LEAN Decision Making.- Manufacturing Overhead (MOH) and Departmental Expense Control.- Manufacturing Excellence in Daily Life.- New Product Introduction (NPI).- One on One Meeting.- Personal Development.- People Motivation, Productivity and Satisfaction.- Quality.- Return on Investment (ROI) Calculations and CAPEX Decisions.- Safety.- Supply Chain and Win-Win Relations with the Suppliers.- Services and Customer Assurance.- Team Work and its Development.- Theory of Constraint (TOC).- Variability - Managing the Variability in Operations.- Voice of the Employee.- Yield, Improvement and Sustaining High Yield.- Where, When and How We Can Apply the Operational Excellence Concise Guide Methods?.

最近チェックした商品