The Munich Kunstkammer : Art, Nature, and the Representation of Knowledge in Courtly Contexts. Dissertationsschrift (Spätmittelalter, Humanismus, Reformation / Studies in the Late Middle Ages, Humanism and the Reformatio) (2013. VIII, 212 S. 239 mm)

個数:

The Munich Kunstkammer : Art, Nature, and the Representation of Knowledge in Courtly Contexts. Dissertationsschrift (Spätmittelalter, Humanismus, Reformation / Studies in the Late Middle Ages, Humanism and the Reformatio) (2013. VIII, 212 S. 239 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 商品コード 9783161521881

Full Description

The Kunstkammer that Albrecht V, Duke of Bavaria, founded in Munich in the 1560s was among the first princely collections conceived as a site for the storage and production of universal knowledge, and was distinguished by a particular emphasis on the representation of the territory and dynasty of its founder. In her study, Katharina Pilaski Kaliardos focuses on the collection's functions in the context of the larger program of the centralization of princely power and the territory's confessionalization in the wake of the Council of Trent. For the first time, this study anchors the Kunstkammer in the immediate context of the intellectual milieu of the Bavarian court, reconstructing the interests of courtiers related to the collection's epistemology. In light of the museological treatise published by Samuel Quiccheberg at the Munich court in 1565, the author analyzes the Kunstkammer's connection to the topical tradition and encyclopedic projects of the time, arguing that the collection's original ambition was to be a fundamentally pragmatic site for the representation and production of knowledge useful for the governance of the territory. An analysis of objects documenting wondrous natural events throughout the territory elucidates the particularly Catholic approach to natural prodigies and their role in the collection's confessional argument. In her exploration of period perceptions of the Kunstkammer's profuse holdings of documentary imagery, Kaliardos situates reproductions of natural objects in the context of contemporary religious practice, and in the natural-philosophical discourse about the powers of art to reproduce nature.

最近チェックした商品