Set Geografien des Textilen und Heterotopien des Künstlerischen : Lehren als künstlerische Praxis (2025. 800 S. 300 col. ill. 240 mm)

個数:

Set Geografien des Textilen und Heterotopien des Künstlerischen : Lehren als künstlerische Praxis (2025. 800 S. 300 col. ill. 240 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783111510033

Full Description

Art as a communicative practice



This publication presents and documents 16 years of artistic teaching and research at the Department of Art and Communicative Practice at the University of Applied Arts Vienna. It illustrates the specific approach to artistic teaching in different media fields, building on the artistic practice of individual teachers.

Drawing on best-practice examples and a variety of innovative projects, it becomes clear which spaces for action and reflection each individual artistic approach opens up in interaction. These essays explore the specific potential that teaching "from art" opens up for educational processes, self-awareness, world experience, critical reflection and ability to act, and the production of knowledge.





Unusual insights into the diversity and interaction of different forms of artistic practice
Contemporary examples of the social relevance of artistic research
Elaborately designed volume; appears together with the publication Geografien des Textilen. Lehren als künstlerische Praxis

Worlds of textiles artistically conveyed



This publication presents and documents 26 years of artistic teaching and research at the Textiles Department of the University of Applied Arts Vienna. It provides insight into the diversity of cultural techniques and fields of textile production, into the spaces of reflection in the context of teaching art and into the diversity of practices that artists contribute as teachers.

The contributions show how artistic working methods in an educational context inspire and rethink didactic practices. The focus is on the following questions: How can teaching "from art" be understood, and what potential does teaching "from art" open up for educational processes? These potentials can be seen from best-practice examples.





Surprising insights into the diversity, beauty, and importance of textiles
Current and exceptional examples of artistic research on textiles
Elaborately designed book; published alongside Heterotopien des Künstlerischen. Lehren als künstlerische Praxis

最近チェックした商品