Ambassadors of Beauty : Italian Old Master Exhibitions and Fascist Cultural Diplomacy 1930-1940 (Contact Zones 8) (2025. 552 S. 160 b/w and 10 col. ill. 240 mm)

個数:

Ambassadors of Beauty : Italian Old Master Exhibitions and Fascist Cultural Diplomacy 1930-1940 (Contact Zones 8) (2025. 552 S. 160 b/w and 10 col. ill. 240 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783111331256

Full Description

Italian art embodies a model of ideal beauty that is deeply rooted in western historical consciousness. In the 1930s, the Italian fascist regime appropriated this model to establish cultural-political relations with other governments. As ambassadors of fascist cultural diplomacy, iconic masterpieces of Italian art then travelled in exhibitions to London, Paris, Belgrade, and the USA.

Matilde Cartolari discusses exhibitions as a point of intersection between art historiography and the art market, restoration and heritage protection, nationalism and internationalism. Her analysis sheds light on the development of Italy's fascist cultural policy from the ephemeral triumphalism of the Ethiopian campaign to the unfulfilled dream of the E42 World's Fair.