Enteignet, entzogen, verkauft : Zur Aufarbeitung der Kulturgutverluste in SBZ und DDR (Provenire 3) (2022. XXIII, 326 S. 29 b/w and 74 col. ill. 240 mm)

個数:

Enteignet, entzogen, verkauft : Zur Aufarbeitung der Kulturgutverluste in SBZ und DDR (Provenire 3) (2022. XXIII, 326 S. 29 b/w and 74 col. ill. 240 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783110744507

Full Description

Despite efforts by a reunited Germany to regulate "pending property issues", cultural heritage institutions are still having to address questions of museum ethics: Is it right that nationalized property dating from 1945-1990 forms part of public collections? What kinds of dispossessions took place? Who were those involved? When and under what circumstances did the objects make their way into public collections? From where?

These questions are of cross-border interest. Confiscated private collections and items of uncertain origin from the "Museumsfonds der DDR" (East Germany's museum stock), were exchanged for foreign currency on the international art market.

One of the functions of the German Lost Art Foundation is to investigate the confiscations of cultural goods in the Soviet Occupation Zone and East Germany, an area of research it has been facilitating since 2017.