An Anarchitectural Body of Work : Suzanne Harris and the Downtown New York Artists' Community in the 1970s (2023. 384 S. 79 b/w and 56 col. ill. 240 mm)

個数:

An Anarchitectural Body of Work : Suzanne Harris and the Downtown New York Artists' Community in the 1970s (2023. 384 S. 79 b/w and 56 col. ill. 240 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783110738681

Full Description

The artist, dancer and educator Suzanne Harris (1940-79) was a protagonist of the downtown New York City artists' community in the 1970s. With her boundary-transgressing practice, she played a decisive part in avant-garde projects, such as the Anarchitecture group, 112 Greene Street, FOOD, and the Natural History of the American Dancer. Harris furthermore participated in the Heresies editorial collective. Nevertheless, her own oeuvre fell into abeyance.

Friederike Schäfer reconstructs Harris's dispersed, postminimalist body of work, which broke the mold of art categories, art practices, art spaces, and the common notion of space. The author draws on post-Marxist feminist theory to trace how Harris transcended both sculpture and dance to create site-specific, ephemeral installations.

Recipient of the Terra Foundation for American Art International Publication Grant 2021

Look Inside

最近チェックした商品