Les Français et la Renaissance : Idées et représentations de l'architecture, 1760-1880 (European Identities and Transcultural Exchange 4) (2024. XXVIII, 408 S. 218 col. ill. 240 mm)

個数:

Les Français et la Renaissance : Idées et représentations de l'architecture, 1760-1880 (European Identities and Transcultural Exchange 4) (2024. XXVIII, 408 S. 218 col. ill. 240 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783110699562

Full Description

The theme of the book is the interpretation of Italian Renaissance art by French artists as of the final decades of the 18th century. In particular, the book examines the origins of the historiographical myth of Tuscan Quattrocento architecture and art and how this myth took shape and spread thanks to the gaze of French travelers, philosophers, scholars, artists, and, more specifically, architects. The book also analyzes the genesis and evolution of architects' travels in Tuscany as well as the ingenious, and innovative practice of tracing the original drawings of Renaissance architects. Finally, it addresses the French architects' disposition toward promoting an Italian Neo-Renaissance architectural language, in Europe and beyond, thus responding to values endorsed by the bourgeoisie of the 19th century.

Cet ouvrage s'intéresse à l'interprétation de la Renaissance italienne par les artistes français depuis la fin du XVIIIe siècle. L'accent est mis sur les origines du mythe historiographique de l'architecture et de l'art du Quattrocento toscan, et sur la manière dont ce mythe a pris forme et s'est répandu grâce au regard des voyageurs, philosophes, érudits, artistes et surtout architectes français. L'auteur analyse la genèse et le développement des voyages en Toscane des architectes ainsi que la pratique innovante de la copie des dessins originaux d'architecture de la Renaissance. Il examine également la tendance des architectes français à promouvoir un langage architectural de la néo-renaissance italienne, inspiré des valeurs défendues par la bourgeoisie du XIXe siècle.

最近チェックした商品