ニーチェ、ワーグナー、ヨーロッパ<br>Nietzsche, Wagner, Europe (Monographien und Texte zur Nietzsche-Forschung 61) (2013. IX, 286 S. 240 mm)

個数:

ニーチェ、ワーグナー、ヨーロッパ
Nietzsche, Wagner, Europe (Monographien und Texte zur Nietzsche-Forschung 61) (2013. IX, 286 S. 240 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783110315097

Full Description

Friedrich Nietzsche (1844-1900) supported the unification of Europe and reflected on this like few other philosophers before or after him. Many of his works are concerned with the present state and future of European culture and humanity. Resisting the "nationalist nonsense" and "politics of dissolution" of his day, he advocated the birth of "good Europeans," i.e. "supra-national" individuals and the "amalgamation of nations."
Nietzsche, Wagner, Europe analyzes the development of Friedrich Nietzsche's ideal of European culture based on his musical aesthetics. It does so against the background of contemporary searches for a wider, cultural meaning beyond Europe's economic-political union. The book claims that Nietzsche always propagated the "aestheticization" of Europe, but that his view on how to achieve this changed as a result of his dramatically altering philosophy of music. The main focus is on Nietzsche's passion for and later aversion to Wagner's music, and, in direct connection with this, his surprising embrace of Italian operas as new forms of "Dionysian" music and of Goethe as a model of "Good Europeanism."

最近チェックした商品