Constructing Reformatory Identity : Girls' Reform School Education in Finland, 1893-1923

個数:

Constructing Reformatory Identity : Girls' Reform School Education in Finland, 1893-1923

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 345 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783039119134
  • DDC分類 365.42

Full Description

By focusing on one particular re-education institution, this book offers a multifaceted analysis of practices of diagnosis and curing what was defined as «delinquency», «criminality» or «disorderly behaviour» at the turn of the twentieth century. The study provides an important corrective to the existing accounts of re-education by proposing an approach in which institutional practices are analysed both from above and from below. The book draws attention to the process of reforming identities - the construction of reformatory identities - as the core of residential re-education. Special emphasis is placed on the interplay of notions of gender and social background.
The book is based on extensive archival research drawing from a wide range of new and neglected sources. The primary material includes a unique collection of documents produced by the girls of the Vuorela State Reform School in Finland. Narrative analysis of correspondence, and careful scrutiny of the official sources created for re-educational purposes, form a basis for the investigation of the interaction between pupils' own self-expression and the aims of re-education in the construction of reformed identities. The practices developed in Finland are carefully contextualised in the European history of re-education.

Contents

Contents: History of education - Girls' cultures - Girls' delinquency - History of child welfare - Re-education - Reform schools - Juvenile criminality - Juvenile justice system - History of Nordic countries - Finnish history - Cultural history.

最近チェックした商品