Polish Postcommunist Cinema : From Pavement Level (New Studies in European Cinema .4) (2007. 302 S. 22 cm)

個数:

Polish Postcommunist Cinema : From Pavement Level (New Studies in European Cinema .4) (2007. 302 S. 22 cm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 299 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783039105298

Description


(Text)
This book covers the history of Polish cinema from 1989 up to the present in a broad political and cultural context, looking at both the film industry and film artistry. It considers the main ideas behind the institutional changes in the Polish film industry after the collapse of communism and assesses how these ideas were implemented. In discussing artistry, the focus is on the genres which dominated the Polish cinematic landscape after 1989 and the most important directors.
(Table of content)
Contents: Polish film industry after 1989 - Police/gangster film - Heritage cinema - Comedy - Biographical film and discourse on art on screen - New Cinema of Moral Concern - Women's cinema - Marek Koterski - Jan Jakub Kolski - Jerzy Stuhr.
(Review)
«(...) 'Polish Postcommunist Cinema' is a great contribution to the field of film studies (...).» (Kamila Kuc, Studies in East European Cinema)
«Both for readers interested in contemporary Polish culture and for scholars and students of international cinema, Ewa Mazierska's study is extremely valuable. [...] Mazierksa does an outstanding job of capturing both the works of the more exceptional individual directors and the emergence of important popular genres.» (Herbert J. Eagle, Slavonic and East European Review)
«Ewa Mazierska ist [der] Spagat zwischen nationaler Filmgeschichte und globalem Markt, zwischen filmästhetischer Analyse und diskursiver Einordnung der Filme meisterhaft gelungen.» (Schamma Schahadat, Osteuropa 62, 2012/5)
(Author portrait)
The Author: Ewa Mazierska studied philosophy at Warsaw University and did her Ph.D. in Lódz University and is Reader in Contemporary Cinema, Department of Humanities, University of Central Lancashire. Her publications include Women in Polish Cinema (2006), Dreams and Diaries: The Cinema of Nanni Moretti (2004) and From Moscow to Madrid: Postmodern Cities, European Cinema (2003) (the last two co-authored with Laura Rascaroli). She also co-edited Relocating Britishness (2004).

最近チェックした商品