That's Brutal, What's Modern : The Smithsons, Banham, and the Mies-Image

個数:

That's Brutal, What's Modern : The Smithsons, Banham, and the Mies-Image

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783038604013
  • DDC分類 729

Full Description

In That's Brutal, What's Modern: The Smithsons, Banham, and the Mies-Image, Mark Linder offers a new understanding of New Brutalism as a consequential, generative, and still pertinent episode in the history of imaging practices in architecture. His core thesis is that the most distinct identity and enduring influence of New Brutalism resides in Alison and Peter Smithson's fitful and evolving fifty-year fascination with the imaging potential they found in the work of Mies van der Rohe.

In four chapters and around 50 image arrays, the book progresses from historical research to theoretical speculations on the legacy and potential of the Smithsons' New Brutalism and their pursuit of the "Mies-Image." The chapters situate New Brutalism in the context of emerging theories, practices, and cultures of imaging in postwar Britain, trace the Smithsons' imaging practices and the appearances of the Mies-Image as it evolves in their projects and publications over five decades, reconsider Reyner Banham's evaluations of Mies and his role in New Brutalism, and explore imaging theory and its potential to re-evaluate the significance of New Brutalism.

This book will appeal to a broad audience among architects, students of architecture, and those with a serious interest in modernist and contemporary architecture, but also among scholars in multiple academic fields including architectural and art history, visual studies, media studies, and photography.

最近チェックした商品