Transforming & Understanding : An Introduction to Cultural-Historical Activity Theory (Exploration 214) (2025. 460 S. 63 Abb. 210 mm)

個数:

Transforming & Understanding : An Introduction to Cultural-Historical Activity Theory (Exploration 214) (2025. 460 S. 63 Abb. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783034351478

Full Description

There is a clear and pressing need for collective action to develop alternative approaches to the way we organize our activities. This necessity implies the development of a robust theory that outlines a potential, attainable, and desirable future, which is embedded in the inherent contradictions of the present. Cultural-Historical Activity Theory represents such a strong interventionist theory.

The initial section of this publication outlines the evolution of this theory, from its origins in the work of 20th-century Soviet psychologists to its more recent developments. The second part of the book provides insight into the key concepts and their application in research. The third part of this book describes the potential for intervention aimed at transforming activity systems. It also explains the methodological principles of formative intervention and the change laboratory.

Contents

Part 1: Four Generations of Cultural-Historical Activity Theory

Introduction unity and diversity of cultural - Historical activity theory - The first generation of chat and the Vygotskian revolution - The second generation of chat: Leontiev's work - Third generation of chat: From the development of mind to the development of activity In Engeström work - Towards a fourth generation of chat? Sannino and real Utopias.

Part 2: Four Central Concepts for Analyzing Activity

The concept of Contradiction - Expansive Learning. Learning what is not yet there - Development as Qualitative Reorganization.

Part 3: The Interventionist Dimension of Chat: Formative Intervention And Change Laboratory

The Change Laboratory Methodology - Formative Interventions In relation to other Interventionist approaches.

最近チェックした商品