Literary Texts and Intercultural Learning : Exploring New Directions (Intercultural Studies and Foreign Language Learning .9) (2011. IX, 205 S. 225 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Literary Texts and Intercultural Learning : Exploring New Directions (Intercultural Studies and Foreign Language Learning .9) (2011. IX, 205 S. 225 mm)

  • ウェブストア価格 ¥13,620(本体¥12,382)
  • PETER LANG(2011発売)
  • 外貨定価 EUR 52.05
  • クリスマスポイント2倍キャンペーン(~12/25)
  • ポイント 246pt
  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • ウェブストア価格 ¥16,769(本体¥15,245)
  • PETER LANG(2011発売)
  • 外貨定価 US$ 76.35
  • クリスマスポイント2倍キャンペーン(~12/25)
  • ポイント 304pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 205 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783034307208

Full Description

This book offers new perspectives on the pedagogical value of literary texts. The book is, in the first place, a theoretical study - speculative in nature - about the inherent connection between reading and interculturality. The author argues that reading literary texts may open up a passage to a 'third place', a space in which a student can learn more about their own identity and ultimately arrive at a more nuanced understanding of otherness. Some of the skills implicated in the construction of textual understanding can facilitate intercultural learning, opening up opportunities for a pedagogical approach in which the reading of literary texts develops a student's intercultural perspective and fosters reflection on cultural difference. The author explores the pedagogical potential of the book's theoretical premises through a sustained classroom-based example.

Contents

Contents: Reading literary texts as third place and significance for pedagogy - Reading asymmetries and cultural asymmetries - Virtual participation, transformation and imagination - Reader-response and aesthetic experience - Literature and foreign language intercultural pedagogy; individual and collective identities; reality and literary experience - Pedagogical criteria; modes of reading; text choice and a reading model - Classroom experience.

最近チェックした商品