Autonomy, Agency and Identity in Foreign Language Learning and Teaching (Linguistic Insights 112) (2013. 400 S. 225 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Autonomy, Agency and Identity in Foreign Language Learning and Teaching (Linguistic Insights 112) (2013. 400 S. 225 mm)

  • ウェブストア価格 ¥31,727(本体¥28,843)
  • PETER LANG(2013発売)
  • 外貨定価 EUR 125.35
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 576pt
  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • ウェブストア価格 ¥32,679(本体¥29,709)
  • PETER LANG(2013発売)
  • 外貨定価 US$ 152.70
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 594pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 414 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783034303705

Full Description

This book offers readers a basic grounding in autonomy and related concepts of agency and identity in foreign language education. The ethnographic study explores how autonomy develops within the long-term process of EFL and TEFL learning in a Chinese social and institutional context. Through examining the general characteristics and patterns within the long-term development of autonomy among the students, the enquiry puts under close scrutiny a number of fundamental issues in autonomy research and practice, such as reactive autonomy in relation to proactive autonomy, personal autonomy in relation to learner autonomy, other-control in relation to self-control in the «multi-control model» of autonomy, and also issues of autonomy in the transition from foreign language learning to foreign language teaching. The study presents the more «describable» concepts of identity and agency to investigate the development of autonomy in foreign language learning and teaching and explores their complex interrelationships. The book finally highlights major contributions and limitations of the investigation, and provides implications and suggestions for theory, pedagogy and research.

Contents

Contents: Autonomy in second/foreign language education - The role of identity and agency in the long-term development of autonomy - Learner, teacher and institutional agendas (discourses) - Interpretative qualitative research - Documenting students' pathways towards autonomy across four academic years in a BA TEFL programme - Learner perspectives on teacher-student role relationships - Learner perspectives on the university learning environment - TEFL learning: stories of student teachers' autonomous development.

最近チェックした商品