Towards an Education for Social Justice : Ethics Applied to Education (New International Studies in Applied Ethics .7) (2012. VI, 206 S. 225 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Towards an Education for Social Justice : Ethics Applied to Education (New International Studies in Applied Ethics .7) (2012. VI, 206 S. 225 mm)

  • ウェブストア価格 ¥19,168(本体¥17,426)
  • PETER LANG(2012発売)
  • 外貨定価 EUR 73.25
  • クリスマスポイント2倍キャンペーン(~12/25)
  • ポイント 348pt
  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • ウェブストア価格 ¥17,296(本体¥15,724)
  • PETER LANG(2012発売)
  • 外貨定価 US$ 78.75
  • クリスマスポイント2倍キャンペーン(~12/25)
  • ポイント 314pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 206 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783034302456

Full Description

This book challenges educators to envisage an education system which sees as its goal a more socially just world. It explores the question of how education, both formal and informal, can positively impact on all pupils' life chances and life experiences.
The contributors to the book take the view that access to an equitable education for all is a necessary condition for the advancement of social justice; indeed the book argues that social justice cannot be achieved except through education. The authors suggest that it is the responsibility of educators to support the advancement of the millennium development goals including the achievement of universal primary education and the promotion of gender equality and the empowerment of women.
The authors in this collection explore a range of case studies and offer evidence for the ways in which education has proved detrimental to the advancement of social justice. More importantly they point to ways in which our global education system can be developed to meet the requirements of a socially just society.

Contents

Contents: Tony Cotton: Introduction - Bill Atweh/Derek Bland/Kate Ala'i: Education for Social Responsibility: Ethics and Imagination for Engaging Students and Teachers in Educational reform - Ole Skovsmose: Justice, Foregrounds and Possibilities - Maresa McKeith: Breaking the Cycle of Isolation and Ignorance - Helen Toft/Jay Pollitt/Parmjit Sagoo: Upsetting the Applecart: The Ethics of Care - Tim Murphy: Directed Experiential Learning and Emerging Educational Professionals: The Demands for an Ethical, Constructivist, Qualitative Research 'Casing' - Esther Luna Gonzales: School-Community: A Service Learning Programme for the Development of Active Citizenship - Marcos Cherinda: Gathering Cultural Self Confidence: A Reflection on the Ethical Dimension of Ethnomathematics in a Mozambican Educational Context - Brian R. Lawler: The Fabrication of Knowledge in Mathematics Education: A Postmodern Ethic towards Social Justice - Tony Cotton: Practical Ethics and Ethics in Practice: A Reflection.

最近チェックした商品