Science in Democracy : Constructing the Authority of Science (Ethics of Science and Technology Assessment 56) (2026. vi, 124 S. VI, 124 p. 235 mm)

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

Science in Democracy : Constructing the Authority of Science (Ethics of Science and Technology Assessment 56) (2026. vi, 124 S. VI, 124 p. 235 mm)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783032154965

Full Description

This book deals with the issue of integrating science into democratic decision-making, emphasizing the need to balance the epistemic qualities of science with democratic values. The central question is not whether to rely on science, but how to do so effectively without undermining democratic principles or scientific integrity. The work criticizes the traditional Weberian division of labor, which separates the roles of scientists and the public, and argues that this division often overlooks the complexities of modern science and democratic decision-making. It highlights the challenges of maintaining both the truth-seeking function of science and the political function of democracy. In turn, the book identifies the epistemic dependence of the public on scientific experts and explores how this dependence interacts with the ideal of autonomy. A significant focus is placed on the problem of specialization in modern science. The book argues that the cognitive division of labor, while necessary for scientific advancement, creates barriers to public understanding and engagement.  This specialization complicates the transmission of scientific knowledge and poses a challenge to maintaining democratic oversight and participation. Three main models of integrating science into democracy are examined: the trust model, the epistemic authority model, and the democratic authority model. While each model offers valuable insights, none of them appears to be sufficient on its own. Therefore, the author proposes a synthesized approach that incorporates trust, epistemic rigor, and democratic principles. By addressing the interrelated challenges of specialization, epistemic dependence, and democratic legitimacy, this book presents a comprehensive normative framework for integrating science into democratic decision-making.

Contents

.- Introduction.- Autonomy and Authority of Reason.- Critique of the Trust in Science Model for Democratic Decision-Making, etc.

最近チェックした商品