Women Leaders in Higher Education : An Integrative Leadership Development Model (Palgrave Studies in Equity, Diversity, Inclusion, and Indigenization in Business)

個数:
  • 予約

Women Leaders in Higher Education : An Integrative Leadership Development Model (Palgrave Studies in Equity, Diversity, Inclusion, and Indigenization in Business)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783032135230

Full Description

This book examines the developed leadership perspectives and capacities of 24 women presidents in the northeastern United States from the lenses of organizational behavior and psychology. Building Madsen's groundbreaking work (2008), it highlights how these women overcame challenges and biases to reach the presidency. Based on this analysis, the authors present the Women's Integrative Leadership Development (WILD) model, which integrates and contextualizes the trajectories, relationships, personal characteristics, and leadership skills of the interviewees within an ever-evolving societal landscape.

Ultimately, this book distills the shared elements of successful women leaders, offering a valuable resource for those interested in management, career development, HRD, HRM, and organizational behavior, particularly as there are few validated models of leadership development tailored specifically for women.

Contents

SECTION I: INTRODUCTION TO THE LANDSCAPE OF WOMEN AS LEADERS.- SECTION II: FORMATION AND LEARNING THE LENSES.- SECTION III: RELATIONSHIPS AND OPENING DOORS.- SECTION IV: DREAM WEAVING AND MANIFESTING THE DREAM.- SECTION V: METAFACTORS OF THE WILD MODEL-OPPORTUNITY AND EMOTIONAL INTELLIGENCE.- SECTION VI: CULTURES AS CRADLES- NURTURING THE "FEMININE" AND TRANSCENDING THE BINARY.

最近チェックした商品