Breaking Barriers to Doctoral Education : The ASPIRE Model for Mentorship and Racial Equity (Palgrave Studies in Race, Inequality and Social Justice in Education) (2026. xiv, 136 S. XIV, 136 p. 210 mm)

個数:
  • 予約

Breaking Barriers to Doctoral Education : The ASPIRE Model for Mentorship and Racial Equity (Palgrave Studies in Race, Inequality and Social Justice in Education) (2026. xiv, 136 S. XIV, 136 p. 210 mm)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783032072078

Full Description

This book uses narrative inquiry to unpack the story of the Accomplished Study Program in Research Excellence (ASPIRE), an innovative, personalised mentorship initiative developed by Black academics to address the underrepresentation of Black students in UK doctoral study. By integrating theory, data-driven outcomes and personal narratives, this work contributes to scholarship on equity in education, intersectionality and anti-racist practices. It provides a replicable framework for addressing intersectional inequalities across global contexts, making it valuable for academics, policymakers and institutions committed to fostering inclusive and anti-racist educational environments. The book's interdisciplinary nature bridges educational research, race studies and institutional change, offering both theoretical insights and practical applications.

Contents

Chapter 1: Understanding the Barriers: Race, Higher Education and Doctoral Studies.- Chapter 2: Compassionate Pedagogy, Ubuntu and Omoluabi Philosophy: ASPIRE Guiding Principles.- Chapter 3: Building Pathways to Equity: The ASPIRE Program and its Pillars.- Chapter 4: Reflective Learning and Wellbeing: Fostering Belonging and Resilience.- Chapter 5: Voices of Change: The ASPIRE Talk About Race Forum and a Compassionate Approach to Anti-Racist Education.- Chapter 6: Measuring Impact: Evaluating ASPIRE Through Theory of Change and the Logic Model.- Chapter 7: ASPIRE Impact, Participating Scholars, Mentors and Supervisors Stories and Testimonials.- Chapter 8: Conclusion.

最近チェックした商品