AI in Education and Educational Research : First International Workshop, AIEER 2024, Santiago de Compostela, Spain, October 19-20, 2024 Proceedings (Communications in Computer and Information Science 2519) (2025. x, 191 S. X, 191 p. 42 illus. 235 mm)

個数:

AI in Education and Educational Research : First International Workshop, AIEER 2024, Santiago de Compostela, Spain, October 19-20, 2024 Proceedings (Communications in Computer and Information Science 2519) (2025. x, 191 S. X, 191 p. 42 illus. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783031934087

Full Description

This book constitutes the proceedings of the First International Workshop on AI in Education and Educational Research, AIEER 2024, held in Santiago de Compostela, Spain, during October 19-20, 2024.
The 16 full papers presented in this volumes were carefully reviewed and selected from 23 submissions. They focus on various aspects on AI applications in educational settings, particularly emphasizing the integration of Large Language Models (LLMs) and explainable AI (XAI).

Contents

.- Using Explainable AI for Robustness Checks in Requirement Level Classification for German Online Job Advertisements.

.- Enhancing Critical Thinking in Education by means of a Socratic Chatbot.

.- Sentiment Analysis for Academic Interest.

.- The Interactive Career Atlas - an AI-based Web Application for Informed Career Decisions.

.- Advancing Student Writing Through Automated Syntax Feedback.

.- Phrase-Level Adversarial Data Generation for Bias Mitigation in Automatic Essay Scoring.

.- Automated Essay Scoring with ChatGPT.

.- More than a Technical Fix: An Interdisciplinary Approach to AI in Education.

.- To Accept or Not to Accept? An IRT-TOE Framework to Understand Educators' Resistance to Generative AI in Higher Education.

.- Potential of GPT-4o in Learning Analytics: A Comparative Study with Moodle Logs Analytics.

.- AI for Vocational Education and Training - Overview of Developments, Foci, and Gaps within 34 German Funding Projects.

.- VET Teacher Training for AI in Specific Sectors in Spain.

.- Personalized Learning of Programming Fundamentals through Robotic Simulations.

.- Evaluating the Impact of Advanced LLM Techniques on AI Lecture Tutors for a Robotics Course.

.- A Computerized Adaptive Competency-based Placement Test to Determine the Optimal Entry Point in Online Courses.

最近チェックした商品