Shakespeare and Antiblack World-Making (Reproducing Shakespeare) (2025. 224 S. Approx. 225 p. 210 mm)

個数:

Shakespeare and Antiblack World-Making (Reproducing Shakespeare) (2025. 224 S. Approx. 225 p. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031920950

Full Description

This book is about Shakespeare's role in sustaining the antiblack paradigm of modernity. This work re-reads both Shakespearean texts and performances from the 16th century to the present to argue that American and English societies have deployed Shakespeare for four hundred years as a mechanism to construct and reinforce paradigmatic antiblackness. Framed within the author's experiences as a Black scholar, actor, and director of Shakespeare and using both contemporary Critical Race Theory (CRT), as well as Pre-Modern Critical Race Studies (PCRS), this book uses civil society's engagement with and performance of Shakespeare in various times and places to reveal the continuum of antiblackness that predates chattel slavery in America and contributes to antiblack world-making across oceans and centuries.

Contents

Chapter 1: Shakespeare and the "Human": An Introduction.- Chapter 2: Shakespeare and Time: An Introduction.- Chapter 3: Shakespeare and Violence: An Introduction.- Chapter 4: Interlude: The Epiphenomenal Monograph.- Chapter 5: The First Time: Whitewashing White Permanence: The (Dis)/(re)Membering of White Corporeality in Early Modern England.- Chapter 6: The Second Time: "What a piece of worke is a man!": Biocentrism, Gender, and Experimenting with The (un)Birth of Blackness in Shakespeare's Plays.-  Chapter 7: The Third Time: Red, White, and Black: Shakespeare's The Tempest and the Structuring of Racial Antagonisms in Early Modern England and the New World.- Chapter 8: Time Warp: Who? What? When? Where? Why? Othello is a Black Man.- Chapter 9: The Fourth Time: The Affect of A Midsummer Night's Dream on Black Lives: A Song to Underscore the Burning of Police Stations.- Chapter 10: The Fifth Time: Rewriting Shakespeare Through Performance: The Meta-Aporia of Black Flesh and White Bloodlust.

最近チェックした商品