自閉症介入トレーニング・ハンドブック<br>Clinical Handbook of Autism Intervention Training (Autism and Child Psychopathology Series) (2025. x, 564 S. X, 564 p. 46 illus. 235 mm)

個数:

自閉症介入トレーニング・ハンドブック
Clinical Handbook of Autism Intervention Training (Autism and Child Psychopathology Series) (2025. x, 564 S. X, 564 p. 46 illus. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783031916069

Full Description

This handbook addresses evidence-based training practices for individuals providing applied behavior analysis (ABA) interventions for individuals on the autism spectrum. It provides specific examples of interventions across various contexts and skills and addresses the importance of effective and efficient training as it relates to ABA-based interventions for individuals on the autism spectrum. Additional areas of coverage include, but are not limited to, staffing, clinical judgment, shaping, mealtime interventions, qualities of effective trainers and developing effective training systems.

Key areas of coverage include:

• Training versus mentorship.

• Developing systems and contingencies related to training within an organization.

• Ensuring a common vocabulary with trainers and trainees.

• Development of clinical judgment.

• Cultural considerations within training.

The Clinical Handbook of Autism Intervention Training is a must-have resource for clinicians, therapists, and other practitioners and professionals as well as researchers, professors, and graduate students across such interrelated disciplines as clinical child, school, and developmental psychology, child and adolescent psychiatry, clinical social work, public health, rehabilitation medicine/physical and occupational therapy, special education, pediatrics, and neurology.

Contents

Chapter 1. An Introduction to Autism Intervention Training.- Chapter 2. Training Versus Mentorship: What Is the Difference and Why It Is Important.- Chapter 3. Building Effective Training Systems Within Organizations.- Chapter 4. Quality Trainer Repertoires.- Chapter 5. Assessment to Inform Training Goals.- Chapter 6. The Importance of a Common Vocabulary in Staff Training.- Chapter 7. Evidence-Based Staff Training.- Chapter 8. Pyramidal Staff Training and Evidence-Based Practices.- Chapter 9. Virtual/Remote Staff Training.- Chapter 10. Using Behavioral Skills Training to Train Staff.- Chapter 11. Using the Teaching Interaction Procedure to Train Staff.- Chapter 12. Comprehensive Staff Training Programs.- Chapter 13. Developing Clinical Judgment Skills.- Chapter 14. Training Effective and Efficient Shapers.- Chapter 15. Training Staff to Implement Preventive Interventions.- Chapter 16. Training Staff to Implement Function Based Interventions.- Chapter 17. Training Staff to ImplementSocial Skills Interventions.- Chapter 18. Training Staff to Implement Mealtime Interventions.- Chapter 19. Training for Intervention Across the Lifespan.- Chapter 20. Cultural Considerations Related to Staff Training.- Chapter 21. Considerations for Training School Staff.- Chapter 22. Considerations for Training Parents and Caregivers.- Chapter 23. Common Challenges and Solutions Related to Training.- Chapter 24. Future Directions in Research and Practice.

最近チェックした商品