コンピュータによる知識の診断学と体系的分析(第2版)<br>Computer-Based Diagnostics and Systematic Analysis of Knowledge : Critical Reflections and Advancements (Advances in Analytics for Learning and Teaching) (2. Aufl. 2025. x, 260 S. X, 260 p. 36 illus., 14 illus. in color. 235)

個数:

コンピュータによる知識の診断学と体系的分析(第2版)
Computer-Based Diagnostics and Systematic Analysis of Knowledge : Critical Reflections and Advancements (Advances in Analytics for Learning and Teaching) (2. Aufl. 2025. x, 260 S. X, 260 p. 36 illus., 14 illus. in color. 235)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783031877391

Full Description

This volume explores the rapidly advancing field of technology-supported knowledge assessment. Across academia, research on learning and instruction, AI-based analysis, psychology, and education, there is a pressing need for a comprehensive collection of foundations and methodologies related to knowledge. While the market offers books on individual and locally developed methods, a holistic overview is currently lacking. It aims to fill that gap, inspiring projects globally and benefiting knowledge-intensive developments in both digital and traditional learning environments. Understanding the state and processes of knowledge often poses a bottleneck in the quality of designs and implementations. This book addresses this challenge by focusing on mostly automated, easy-to-implement strategies, supporting the crucial task of understanding knowledge.

Contents

Part 1: Conceptual Perspectives Chapter 1: On The Process, Use And Methodological Challenges Of Assessing Knowledge.- Chapter 2: Framing Knowledge As Conceptual Structure.- Chapter 3: Knowledge In The Era Of Artificial Intelligence.- Chapter 4: A Framework For Data-Driven Computer-Based Diagnostics Of Competencies And Capabilities Across Contexts.- Part 2: Applied Perspectives.- Chapter 5: T-MITOCAR. An Epistemological Approach To Assessing Artifacts Of Knowledge.- Chapter 6: Designing Effective Technologies to Support Self-Regulated Strategies Development for Writing.- Chapter 7: Sequential Pattern Mining On Cyber Ranges For A Computer-Based Diagnostic Of Cybersecurity Skills.- Chapter 8: Tracking Competency Development In Highly Interactive Digital Learning Environments.- Chapter 9: Modeling Creativity In Education. Assessing Creativity In Students Scratch Projects: A Study On Human-AI Collaboration For Creativity Assessment.- Chapter 10: The Next Level In Personalized Learning: Adaptation Of Educational Chatbots To Students' Individual Learning.- Chapter 11: Technology-Enhanced Feedback In K-12 Schools: Utilizing T-MITOCAR For Knowledge Artifact And Feedback.- Chapter 12: Bridging The Gap Between Math Formalism And Natural Language.

最近チェックした商品