ソーシャルメディアはいかにジャーナリズムを変容させたか:ガーディアン紙のデジタルへの転回とその帰結<br>How Social Media has Transformed Journalism : The Guardian's Digital Turning Point and Its Aftermath (2025. vii, 240 S. VII, 240 p. 1 illus. 210 mm)

個数:

ソーシャルメディアはいかにジャーナリズムを変容させたか:ガーディアン紙のデジタルへの転回とその帰結
How Social Media has Transformed Journalism : The Guardian's Digital Turning Point and Its Aftermath (2025. vii, 240 S. VII, 240 p. 1 illus. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 230 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031875137

Full Description

This book explores the influence of social media on the transformation of institutional journalism. Grounded on a case study of The Guardian in the UK, the work is an in-depth look at how a leading news organisation navigated the challenges of the social media era. Drawing on interviews with Guardian journalists, Papanagnou demonstrates that the major change that social media effected on journalism has been the inculcation of journalists with the logic of branding. Journalists now actively brand themselves and their organisations as authoritative voices on public affairs; they emphasise their expertise in the stories they share across platforms, leveraging their reputations to establish credibility and connect with like-minded audiences.

Ultimately, the author argues that the turn to branding represents a pragmatic solution to the problem that social media companies posed for journalism. By embracing networking technologies, journalists and their organisations have become increasingly tethered to big-tech. And, lacking the immense technological and financial resources of the digital platforms, news brands and their journalists have sought to counteract this dependency by wielding the power of their journalistic reputations.

Contents

Chapter 1: The influence of social media on journalism's transformation.- Chapter 2: Journalism between continuity and change.- Chapter 3: Journalism as discursive practice.- Chapter 4: Justifying the autonomy of journalism.- Chapter 5: Evaluating the worth of journalists.- Chapter 6: Journalists and others: qualification of relations.- Chapter 7: Conclusion.

最近チェックした商品