Q Methodology and Education (Methodology of Educational Measurement and Assessment)

個数:

Q Methodology and Education (Methodology of Educational Measurement and Assessment)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 259 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031871399
  • DDC分類 150.721

Full Description

This book introduces Q methodology, a method developed nearly a century ago and now recognized as a comprehensive approach for studying subjectivity in the human sciences. The text situates Q methodology historically and delves into its philosophical and technical aspects in relation to educational philosophy, both at collective and individual levels. It showcases Q methodology's relevance and value across numerous educational domains, including counsellor education, cultural foundations, instructional technology, leadership studies, education policy, teaching practices, educational psychology, assessment, measurement, and child studies. It further speculates on Q methodology's future in education research and offers insights for research across various educational fields.

With contributions from diverse applications authored by international educational scholars, this edited volume offers a sophisticated introduction to Q methodology in education. It is applicable to the work of researchers across quantitative and qualitative disciplines in education.

Contents

Chapter 1. William Stephenson, Education, and the Cultivation of Subjectivity.- Chapter 2. Q Methodology and Education.- Chapter 3. Q Methodology in Counselor Education and Counseling Practice.- Chapter 4. Designing Open Innovation Programs for STEM Education.- Chapter 5. Cultural Foundations and Q Methodology.- Chapter 6. Connecting Q Methodology and Instructional Technology.- Chapter 7. Culturally Responsive Research for Leadership Studies.- Chapter 8. Education Policy Research.- Chapter 9. Strengthening Teacher Effectiveness through Exploring Subjectivities Concerning Teaching Practices.- Chapter 10. Educational Psychology: Returning to the Roots.- Chapter 11. Subjectivity and Assessment.- Chapter 12. Exploring Young Children`s Thoughts: Considerations and Challenges.- Chapter 13. Epilogue: The Future of Q Methodology in Education Sciences.

最近チェックした商品