体育教育における動機づけ<br>Motivation in Physical Education (2025. xv, 321 S. XV, 321 p. 22 illus., 15 illus. in color. 235 mm)

個数:

体育教育における動機づけ
Motivation in Physical Education (2025. xv, 321 S. XV, 321 p. 22 illus., 15 illus. in color. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783031869075

Full Description

This book addresses the latest developments in research on motivational processes in the context of physical education and proposes successful strategies that have been scientifically proven to be effective. The book focuses on the motivational process in physical education from the perspective of students and teachers and, subsequently, on the practical applications to develop student motivation. These strategies are based on various frameworks, including the circumplex model, motivational climates, motivational teaching behaviors adapted to physical education, web-based interventions, novelty-support strategies, the use of feedback and the application of model-based practice. This book is useful to researchers and postgraduate students in the field of motivation and physical education, and physical education teachers.

Contents

Part 1: Theoretical review.- Chapter 1. Physical (in)activity in children and adolescents. Current situation - Javier Brazo-Sayavera, Salomé Aubert and colleagues.- Chapter 2. Physical Education and school context: an ideal setting for PA promotion - Javier Sevil-Serrano, Angel Abós and Roberto Ferriz.- Chapter 3. Why is Self-determined motivation important in Physical Education? An introduction - Martyn Standage, Thomas Curran, Richard Ryan.- Chapter 4. Trans-contextual model of motivation: from PE lessons to leisure-time - PA.Rabia Majeed, Martin Hagger.- Chapter5. PE teacher's role to motivate students and promote PA: An introduction to teaching behaviors - Katrien De Cocker, Leen Haerens.- Chapter 6. Promoting a growth mindset in physical education - Chris Spray and colleagues.- Chapter 7. Antecedents of PE teaching behaviors - Geraldine Escriva-Bulley, Philippe Sarrazin, Leen Haerens.- Part 2: Applied proposals: How can a PE teacher develop motivation in students?.- Chapter 8. Motivational teaching behaviors from a circumplex view - Katrien De Cocker, Nele Van Doren, Leen Haerens.- Chapter 9. Motivational teaching behaviors for SDT-based PE - David González-Cutre, Roberto Ferriz, Jose A. Julián, Asghar Ahmadi, Michael Noetel,Chris Lonsdale.- Chapter 10. Development of autonomy support in PE teachers: The ASIB model - Johnmarshall Reeve and Sung Hyeon Cheon.- Chapter 11. The V-Observer: a tool for motivational teaching behaviors development - Katrien De Cocker, Arne Bouten, Leen Haerens.- Chapter 13. Fostering need supportive behaviors in Physical Education through web-based interventions - Henri Tilga and Andre Koka.- Chapter 14. Motivational climates from AGT: task climate as a motivational tool - Luis García-González and colleagues.- Chapter 15. Novelty as a motivational experience. How to create novelty in PE lessons - David González-Cutre, Roberto Ferriz, Alejandro Jiménez-Loaisa.- Chapter 16. Feedback and assessment as a tool for the development of students' motivation - Christa Krijgsman, Lars Borghouts, Athanasios Mouratidis.- Chapter 17. Models-based practice and motivation: which pedagogical models are better for motivation? - Javier Fernández-Rio, Mats Hordvik, Ashley Casey.

最近チェックした商品