機械学習を介する手続型コンテンツ生成(PCGML)概論(第2版)<br>Procedural Content Generation via Machine Learning : An Overview (Synthesis Lectures on Games and Computational Intelligence) (2. Aufl. 2025. xv, 295 S. XV, 295 p. 91 illus., 77 illus. in color. 24)

個数:

機械学習を介する手続型コンテンツ生成(PCGML)概論(第2版)
Procedural Content Generation via Machine Learning : An Overview (Synthesis Lectures on Games and Computational Intelligence) (2. Aufl. 2025. xv, 295 S. XV, 295 p. 91 illus., 77 illus. in color. 24)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783031847554

Full Description

This second edition updates and expands upon the first beginner-focused guide to Procedural Content Generation via Machine Learning (PCGML), which is the use of computers to generate new types of content for video games (game levels, quests, characters, etc.) by learning from existing content. The authors survey current and future approaches to generating video game content and illustrate the major impact that PCGML has had on video games industry. In order to provide the most up-to-date information, this new edition incorporates the last two years of research and advancements in this rapidly developing area. The book guides readers on how best to set up a PCGML project and identify open problems appropriate for a research project or thesis. The authors discuss the practical and ethical considerations for PCGML projects and demonstrate how to avoid the common pitfalls. This second edition also introduces a new chapter on Generative AI, which covers the benefits, risks, and methods for applying pre-trained transformers to PCG problems. 

Contents

Introduction.- Classical PCG.- An Introduction of ML Through PCG.- PCGML Process Overview.- Constraint-based PCGML Approaches.- Probabilistic PCGML Approaches.- Neural Networks - Introduction.- Sequence-based DNN PCGML.- Grid-based DNN PCGML.- Reinforcement Learning PCG.- Generative AI.- Mixed-Initiative PCGML.- Open Problems.- Resources and Conclusions.

最近チェックした商品