Critical Thinking Across Disciplines, Vol. 1 : Theory and Classroom Practice (2025. xxix, 321 S. XXIX, 321 p. 7 illus. 210 mm)

個数:

Critical Thinking Across Disciplines, Vol. 1 : Theory and Classroom Practice (2025. xxix, 321 S. XXIX, 321 p. 7 illus. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783031826436

Full Description

This edited collection adopts a multidisciplinary perspective on critical thinking, bringing together leading experts from fields such as psychology, philosophy, education, and creativity studies. It explores both the theoretical foundations and practical applications of critical thinking in the classroom. By integrating diverse approaches, the book aims to foster a richer dialogue and deeper understanding of critical thinking, while enhancing its application to address emerging challenges in the first quarter of the 21st century, including global pandemics, geopolitical tensions, and the rise of generative AI. Volume 1 offers a comprehensive survey of cutting-edge multidisciplinary research, laying the groundwork for Volume 2, which will delve into the application of critical thinking to contemporary issues such as artificial intelligence, misinformation, and health communication.

Contents

1. Preface: Why a Handbook of Critical Thinking? - Robert J. Sternberg and Weihua Niu.- 2. The Puzzle of Myside Bias and Actively Open-Minded Thinking in the Conceptualization of Critical Thinking - Keith E. Stanovich.- 3. To Exploit Behavioral Science in the Public Interest, It Is Essential to Get Rid of Distinct Myths - Klaus Fiedler and Florian Scholten.- 4. Critical Thinking Informed by Folk Wisdom - Robert J. Sternberg and Weihua Niu.- 5. Are People Who Believe False Conspiracy Theories Thinking Critically? Implications for Citizenship in Democracies - Alan Bensley, Maria F. Rodrigo, Maria J. Bravo, and Kathleen Jocoy.- 6. The Forgotten Role of Self-Regulation in Critical Thinking: Conceptualising, Teaching and Overcoming Barriers to Critical Thinking in Real-World Settings - Christopher P. Dwyer and Heather A. Butler.- 7. Critical Thinking as the Key to Transformative Education in Schools - David Rott, Marcus Kohnen, and Christian Fischer.- 8. When We Love (or Hate) Ideas Too Much: Love (or Hate) of Ideas as Impediments to Critical Thinking - Robert J. Sternberg.- 9. Critical Thinking in Context - David Yun Dai.- 10. Critical Thinking: Do We Criticise Too Much? - Nicky Hayes.- 11. Critical Thinking in an Age of Hyper-Propaganda, Fraud, and Deception - Anthony R.  Pratkanis.- 12. Ten Strategies for Critical Thinking - Henry L. Roediger, III and Sarah N. Horne.

最近チェックした商品