ICT Education : 53rd Annual Conference of the Southern African Computer Lecturers' Association, SACLA 2024, Gqeberha, South Africa, July 17-19, 2024, Revised Selected Papers (Communications in Computer and Information Science)

個数:

ICT Education : 53rd Annual Conference of the Southern African Computer Lecturers' Association, SACLA 2024, Gqeberha, South Africa, July 17-19, 2024, Revised Selected Papers (Communications in Computer and Information Science)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 155 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031824777
  • DDC分類 004.071

Full Description

This book constitutes the refereed proceedings of the 53rd Annual Conference of the Southern African Computer Lecturers' Association on ICT Education, SACLA 2024, held in Gqeberha, South Africa, during July 17-19, 2024. 

The 10 full papers included in this book were carefully reviewed and selected from 53 submissions. The SACLA 2024 conference served as a distinguished platform for exchanging original research and practical experiences, fostering dialogue on the teaching and learning of Information Systems, Computer Science, Information Technology and related disciplines.

Contents

.- The Influence of Player Type on the Motivation of Students in a Gamified Programming Learning Environment.

.- A model towards enabling tutors to fulfil a role in attenuating source code plagiarism.

.- Inquiry into the Paradox of an ICT Skills Gap.

.- Bridging Local Realities and Global Goals: Exploring Student Led Sustainable Smart Innovation Projects in a Marginalised Community.

.- Reflections on Leading and Managing Computer Science Final Year Projects in a South African Rural University using Gibb's Framework.

.- Elements to Address in a Computing Research Project Honours Course Module: A Tale of Two Universities.

.- A SOLO adapted Evaluation Methodology for Quantifying Learning Transitions on Algorithms.

.- Pair programming and underrepresented groups in Information Technology.

.- Towards Integrating Ethics into Computing Curricula: An Active Learning and Cognitive Psychology Approach.

.- Digital Literacy: Challenges and Opportunities.

最近チェックした商品