Physical Activity and Sport as Social Inclusion Tool for Refugees : A Pedagogical Approach (Transdisciplinary Perspectives in Educational Research 10) (2024. xxi, 93 S. XXI, 93 p. 3 illus. in color. 235 mm)

個数:

Physical Activity and Sport as Social Inclusion Tool for Refugees : A Pedagogical Approach (Transdisciplinary Perspectives in Educational Research 10) (2024. xxi, 93 S. XXI, 93 p. 3 illus. in color. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 140 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031786693

Full Description

 This book addresses the social benefits of physical activity and sport in promoting the social and educational inclusion of refugees living in Europe in line with Sustainable Development Goals 4, 10 and 16. It provides a theoretical framework supported by evidence obtained from a case study in the Spanish context.

The book demonstrates how universities and formal and non-formal educational institutions, by means of service-learning activities managed by physical and social educators, enable refugees and students to practice physical activity, develop further learning and establish stable social networks. It shows how a pedagogical approach to physical activity can improve relationships between students and refugees and promote inclusion of all. It discusses the value of diversity in education and educational research, as well as transdisciplinarity in new educational and research approaches.

 

Contents

PART I.- THEORETICAL BASIS.- 1. Introduction: challenges of the transdisciplinary approach of research in Physical Education and Sports Pedagogy.- 2. Social inclusion of refugees and people in asylum request.- 3. Social and educational benefits of Physical Activity and Sport.- PART II.- PRACTICAL EVIDENCE.- 4. The project "Community".- 5. Methodology and Evidence gathered from the community project.- PART III.- Conclusions.- 7. The importance of the voices of students, refugees and the professionals involved in the projects.- 8. Conclusions: findings and transference.

最近チェックした商品