ブランド・マーケティング史の法的視座<br>From Marking Products to Marketing Brands : A Legal Perspective on the History of Brand Marketing (Palgrave Studies in Marketing, Organizations and Society) (2025)

個数:
電子版価格
¥8,005
  • 電子版あり

ブランド・マーケティング史の法的視座
From Marking Products to Marketing Brands : A Legal Perspective on the History of Brand Marketing (Palgrave Studies in Marketing, Organizations and Society) (2025)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 174 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031767777

Full Description

This book examines the historical evolution from marking or branding products for ownership purposes to branding products in order to promote the brand itself. In the extreme, some modern brands so strongly promote their brand image or personality that there is little emphasis on promoting the branded products themselves.  Central to this evolution is the development and protection of brand identifiers, such as names, logos, and more, as well as the development of registration and conflict-resolution systems to resolve disputes regarding brand identifier similarities. 

The author meticulously navigates the historical evolution of brand marketing, elucidating the manner in which this practice has evolved over time. To get a sense of how much brand marketing has grown, he examines advertising expenditures, the scholarly and professional literature, a few case studies, and the growing number of  brand identifier registrations and disputes.  He examines several legal areas including trademarks, unfair competition, copyrights, design patents and even antitrust law.  In modern times, the legal system not only enables brand marketing but sets limits on it as well.  The book concludes by examining some modern developments that are testing the limits. 

Catering to researchers vested in the realms of advertising and marketing history as well as law, this landmark text provides a thorough survey of brand marketing and its regulatory landscape.

Contents

Chapter 1: Introduction.- What is Brand Marketing?.- Chapter 2: Ancient Product Marking --Signs of the Times.- Chapter 3: From the Decline of Guilds through the 18th Century.- Chapter 4: 19th Century Demand for Brand Protection.- Chapter 5: U.S. Copyright and Design Patent Registration for Trademarks: 1840-1870.- Chapter 6: Trademark Registration.- Chapter 7: Turn of the Century Brand Marketing & Legal Protection.- Chapter 8: Early 20th Century Trademarks and Brands.- Chapter 9: Criticism of Brand Marketing (1920-1946).- Chapter 10: The 1946 U.S. Lanham Act -Expanding Trademark Law.- Chapter 11: Challenges to Brand Marketing 1946-1980.- Chapter 12: Conclusion - Have Brand Marketers Gained too much Control?.

最近チェックした商品