To Judge and to Justify : Profiles of the Academic Vocation (Evaluating Education: Normative Systems and Institutional Practices) (2024)

個数:

To Judge and to Justify : Profiles of the Academic Vocation (Evaluating Education: Normative Systems and Institutional Practices) (2024)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 194 p.
  • 商品コード 9783031760167

Full Description

This book argues that judging and justifying are the two skills that specifically require academic training. In the current times, where the value of a university degree is increasingly questioned, it's important to emphasize the significance of these skills. This volume addresses that universities are not necessarily stressing these skills, preferring instead to focus on the delivery of 'content' and the provision of 'credentials'. Its main focus is on articulating the positive case for the university's focus on judging and explaining as its core 'transferable skills.' It involves examining the historical and philosophical case for this claim, canvassing arguments made - and the example set -- by Plato, Francis Bacon, Immanuel Kant, William Whewell, Ludwig Wittgenstein, Paul Feyerabend, Richard Rorty, John Rawls and Robert Nozick - as well as considering how they might be realized in today's world.

This book extends the arguments in Fuller's recent book, Back to the University's Future: The Second Coming of Humboldt (Springer, 2023).

Contents

Chapter 1. Introduction: Judgement and Explanation as Uniquely Transferable Academic Skills.- Chapter 2. Plato's Legacy.- Chapter 3. Bacon's Legacy.- Chapter 4. Kant's Legacy.- Chapter 5. Whewell's Legacy.- Chapter 6. Wittgenstein's Legacy.- Chapter 7. Feyerabend's Legacy.- Chapter 8. Rawls' and Nozick's Legacy.- Chapter 9. Rorty's Legacy.- Chapter 10. Conclusion: Knowledge as a Global Public Good as the Goal of Judgement and Explanation.

最近チェックした商品