オーストラリアにおけるアジア言語学習パラダイムを再考する<br>Rethinking the Asian Language Learning Paradigm in Australia (2024)

個数:

オーストラリアにおけるアジア言語学習パラダイムを再考する
Rethinking the Asian Language Learning Paradigm in Australia (2024)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 167 p.
  • 商品コード 9783031741487

Full Description

This edited book calls for a rethink of the current Asian language learning paradigm that frames Asian languages as strategic and economic tools, rather than an inherent part of Australian society. As an increasing number of Australians have Asian ancestry and speak languages other than English at home, it argues that we must reset the paradigm and understand Asian languages as intrinsically Australian to maximise existing linguistic and cultural assets. The interdisciplinary chapters, focusing on Japanese, Chinese, Korean and Vietnamese, report on the state of Asian language learning and teaching in mainstream educational settings as well as heritage language education in informal contexts in Australia. With an additional chapter on implications for other Anglophone countries, this volume urges a transformative approach to Asian language education in the context of current global migration and multilingual demographics in order to nurture global citizenship and honour linguistic diversity. The book will be suitable for academics, policy makers, practitioners and teachers.

Contents

Chapter 1. Introduction: Rethinking Asian Language Learning Paradigm in Australia (Kayoko Hashimoto).- Chapter 2. Pathways to teaching global languages: Challenges, opportunities, and implications for Asian languages in Australian schools (Naomi Fillmore, Wei-Lin Melody Chang, Des Crump, Samantha Disbray, Kayoko Hashimoto, Michael Haugh and Gari Tudor-Smith).- Chapter 3. Mission impossible: Teachers' perspectives on teaching and learning Chinese in Queensland secondary schools (Wenying Jiang, Angela Cook, Chunxuan Shen, Anna Mikhaylova, and Hui Richards).- Chapter 4. Australian Curriculum and Chinese-Australian Students - Supporting home language maintenance and development (Wei Wei and Jeffrey Gil).- Chapter 5. Three stories - one wish: Vietnamese families' endeavours in nurturing Vietnamese languages in Australia" (Hao Tran, Duong Nguyen, Thao Thi Phuong Nguyen, and Khanh Linh Chu).- Chapter 6. Korean immigrants' acculturation in Australia: influencing factors (Min Jung Jee).

最近チェックした商品