ポスト人新世の市民・グローバル教育研究<br>Post-Anthropocene Civic and Global Education Studies : Beyond Posthuman Perspectives (International Explorations in Outdoor and Environmental Education) (2024)

個数:

ポスト人新世の市民・グローバル教育研究
Post-Anthropocene Civic and Global Education Studies : Beyond Posthuman Perspectives (International Explorations in Outdoor and Environmental Education) (2024)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 217 p.
  • 商品コード 9783031718809

Full Description

This book explores community action within our more-than-human lifeworld, tackling post-Anthropocene challenges. It presents bold experiments, shifting from crisis study to asking, "How are we here?". It addresses key issues by moving beyond posthuman perspectives, integrating indigenous ways of being, resisting 'Doomer Culture', and rejecting blind 'Hopeism'. Part 1 focuses on Post-Anthropocene Pedagogies from an Education Studies perspective. Part 2 illustrates the power of these pedagogies, while Part 3 delves into literature on Post-Anthropocene Education. Part 4 illustrates the approach via case studies of teaching, the development of an NGO, and community art projects. The narrative emphasizes maintaining a two-way flow between human culture and nature, highlighting porous boundaries. It argues that mere knowledge won't cure or save the world. Instead, it advocates for leadership and civic engagement that enrich reconnection with place and stewardship.

The primary audience is within environmental education, sustainability studies, curriculum studies, post-human studies, sociology of education, and resource management as educational enterprise.

Contents

Part I. Two Kinds of Introduction.- Chapter 1. Post-Anthropocene Pedagogies: An Introduction.- Chapter 2. Education Studies: An Introduction.- Part II. Pictures of Post-Anthropocene Imagination.- Chapter 3. The Regressive Phase.- Chapter 4. The Progressive Phase.- Chapter 5. The Analytic Phase.- Chapter 6. The Synthetic Phase.- Part III. Interlude: Resources for Post-Anthropocene Education.- Chapter 7. Digging into the Literature of Post-Anthropocene Pedagogies.- Chapter 8. Catalysts for Change.- Chapter 9. Magical Ecology: A Grand Abstraction for Connecting Our Bodies to Our Environment.- Part IV. Stories of Teaching and Learning for the Post-Anthropocene.- Chapter 10. Ear Cleaning.- Chapter 11. Everything & Nothing.- Chapter 12. Rethinking Gender & Sexuality Education.- Chapter 13. Sound Traumas.- Chapter 14. The Youth Mathematician Laureate Project.- Part V. Now.- Chapter 15. Here Together - All of Us.

最近チェックした商品