Cinematic Homelands : The Cultural and Gendered Imaginaries of Iranian Diasporic Women's Filmmaking (2024)

個数:

Cinematic Homelands : The Cultural and Gendered Imaginaries of Iranian Diasporic Women's Filmmaking (2024)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 223 p.
  • 商品コード 9783031692710

Full Description

This book maps an emerging cycle of films made by Iranian diasporic women filmmakers and produced outside of Iran, focusing on five significant examples: Shirin Neshat's Women Without Men (2009), Sepideh Farsi's Red Rose (2014), Maryam Keshavarz's Circumstance (2011), Ana Lily Amirpour's A Girl Walks Home Alone at Night (2014) and Desiree Akhavan's Appropriate Behaviour (2014). These films speak to the emergence of feminist concerns surrounding gender relations, female subjectivity and sexuality in diasporic filmmaking. The book intends to show how the body of recent Iranian diasporic women's films demonstrates a substantial shift within the existing exilic and diasporic paradigm, requiring analysis of intersectional relations not only between ethnicity, culture and nationality, but also gender and sexuality. Attending closely to the vibrant feminist film culture generated by Iranian women in diaspora, this book aims to interrogate the diversity of women's filmmaking practices and their role in shaping new representations of female subjectivity and the diasporic condition.

Contents

Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. The cinepoetry of Shirin Neshat's Women Without Men: Female histories and the cinematic space of the Garden.- Chapter 3. Transnational Iranian poetics of resistance: The Green Movement and Iranian women's agency in Sepideh Farsi's Red Rose.- Chapter 4. The transnational cultural space of Iranian youth: Diasporic fantasy in Maryam Keshavarz's Circumstance.- Chapter 5. Transgressing boundaries: The politics of resignification and Iranian diasporic imaginary in Ana Lily Amirpour's A Girl Walks Home Alone at Night.- Chapter 6. Beyond diaspora: The spaces in-between and the cinematic self in Desiree Akhavan's Appropriate Behaviour.

最近チェックした商品