音環境の現象学的探究<br>Phenomenological Investigations of Sonic Environments (2024)

個数:

音環境の現象学的探究
Phenomenological Investigations of Sonic Environments (2024)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 165 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031659201

Full Description

Phenomenological approaches to sounds, noises, voices, and music traditionally privilege methods that center visual perception. This book aims not only to phenomenologically describe sonic environments, but also to develop an audition-centered phenomenological methodology to enable this task. "Sonic environment" is this book's term for the acoustic shape of human life-environment, which is multisensory and does not exclude visual, tactile, olfactory, and gustatory sensations connected with sounds or their sources. Sonic environments (in so far as they are lived) are not composed of separate sounds, but created by "sonic phenomena" - i.e., lived (real or imagined) experiences with sounds, noises, voices, and music. Just as phenomenology traditionally privileges the visual over the audio, phenomenology thematically prefers listening to a voice or a music over less articulated sonic experiences (i.e., sounds without an obvious meaning, melody, or rhythm).In this respect, the book not only provides missing phenomenological descriptions of sonic environments, but also redefines phenomenological methodology with respect to acoustic perception.

Contents

Introduction.- 1. Phenomenology.- 1.1. Phenomenological Methodology in Sonic Research.- 1.2. Active/Passive, Embodiment, Intersubjectivity.- 1.3. Phenomenology and Sound-studies.- 2. Topological Phenomenology of Sonic Environments.- 2.1. Space, Place, Dimension.- 2.2. Localization, Displacement.- 2.3. Environment, Soundscape, Acoustic Space.- 2.4. Echo, Resonance, Vibration, Reverberation.- 3. Perception.- 3.1. Hearing and Listening.- 3.2. Multisensory Perception.- 3.3. Sonic Immersion.- 4. Constitutive Elements of Sonic Environments.- 4.1. Sound. Soundwaves.- 4.2. Rhythm.- 4.3. Voice.- 4.4. Natural vs. Technological Elements.- 4.5. Others. Sonic bodies.- 5. On and Beyond the Horizon of Auditory Experience.- 5.1. Disruptions. Disharmonies. Transitions.- 5.2. Noise.- 5.3. Silence. Deafness.- 6. Composition of Sonic Environments.- 6.1. Music.- 6.2. Film.- 6.3. Games. Sonic interfaces.- 7. Conclusion.- 7.1. Sonic phenomenology.- 7.2. Acoustic Sense of Place.

最近チェックした商品