A Production-Oriented Approach to Teaching Foreign Languages : Does a Post-Method Era Need a New Approach? (2024)

個数:

A Production-Oriented Approach to Teaching Foreign Languages : Does a Post-Method Era Need a New Approach? (2024)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 390 p.
  • 商品コード 9783031650796

Full Description

This book introduces and explains the production-oriented approach (POA) to teaching foreign languages, a new approach developed by the author through 15 years of rigorous experimentation. Addressing the common challenge of separating input from output in language learning, the book details POA procedures in three phases: motivating, enabling, and assessing. It explores the theoretical underpinnings of the POA, including sociocultural, usage-based linguistic, second language acquisition, and curriculum theories. The author presents a series of case studies showcasing the POA in practice. She also provides a comparative analysis with the task-based approach and project-based learning, highlighting similarities and differences between the two. This book will be essential reading for teachers and scholars in applied linguistics, modern foreign languages, language acquisition, and language education, offering valuable insights and practical guidance for enhancing language teaching effectiveness.

Contents

Part I Background.- Chapter 1: The post-method era and the need of a new approach.- Chapter 2: Major problems in foreign language teaching in China.- Chapter 3: Motivations for the production-oriented approach (POA).- Part II  POA theory.- Chapter 4: Theoretical basis.- Chapter 5:  A general description of the POA.- Chapter 6: Principles of the POA.- Chapter 7: Hypotheses of the POA.- Chapter 8: Teaching procedures of the POA.- Part III  POA practice.- Chapter 9: Motivating.- Chapter 10: Enabling.- Chapter 11: Teacher-student collaborative assessment (TSCA).- Chapter 12: The use of POA teaching materials.- Part III  Unique features of the POA.- Chapter 13: The comparison of the POA with other approaches.- Chapter 14: Conclusion.

最近チェックした商品