Choreographic Practice in Online Pedagogy (Creativity, Education and the Arts) (2024)

個数:

Choreographic Practice in Online Pedagogy (Creativity, Education and the Arts) (2024)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 286 p.
  • 商品コード 9783031616525

Full Description

This book examines a creative approach to exploring choreographic practice artistically, theoretically, and pedagogically. It explores the interweaving of dance, dance teaching, dance onto-epistemologies, and choreography with a particular focus on creating dance with digital technologies. The idea of centring choreography in dance education fundamentally challenges typical conceptions of best practice in the preparation and delivery, appropriateness, and effectiveness of dance performance, teaching and learning experiences. It purposefully privileges creativity as a critical learning paradigm, extending the ways in which creativity studies are enriching performance scholarship as well as performance teaching. The book acknowledges the importance of the artist teacher nexus and presents choreographic practice as the centre of learning in dance, with a focus on digital platforms. 

Contents

1: ENTERING THE RHIZOME.- 2: LEARNING THROUGH TECHNOLOGY IN DANCE.- 3: CENTRING CHOREOGRAPHIC PRACTICE IN DANCE LEARNING.- 4: A/R/TOGRAPHY AS THEORY.- 5: INITIAL RUPTURES OF CHOREOGRAPHIC PRACTICE.- 6: THE AUSTRALIAN DANCE PLATEAU.- 7: THEORIES OF CHOREOGRAPHIC PRACTICE.- 8:  A LIVING INQUIRY.- 9:  METHODS OF MOVEMENT.- 10: THE ARTISTS' WORKS.- 11: APPLYING A/R/TOGRAPHIC RENDERINGS TO THE ARTISTIC WORKS.- 12: THE TEACHERS' WORKS.- 13: APPLYING A/R/TOGRAPHIC RENDERINGS TO THE TEACHERS' WORKS.- 14: SPACE TIME DYNAMICS.- 15: UNDERSTANDING THE MULTIPLICITIES.