数学の歴史とその文脈:G. シュブリング記念<br>History of Mathematics and Its Contexts : Essays in Honor of Gert Schubring (Trends in the History of Science) (2024)

個数:

数学の歴史とその文脈:G. シュブリング記念
History of Mathematics and Its Contexts : Essays in Honor of Gert Schubring (Trends in the History of Science) (2024)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 292 p.
  • 商品コード 9783031608278

Full Description

This book celebrates Gert Schubring's 80th birthday and honors his impactful contributions to the field of history of mathematics and its education. Recognized with the prestigious Hans Freudenthal Award in 2019, Schubring's academic work sets the tone for this volume.

The thoughtfully curated articles in this collection offer insightful studies on textbooks and biographies of key figures in mathematics and mathematics education, contextualizing their significance within the broader historical landscape, and providing the readers with a deeper understanding of the development of the history of mathematics and its education. Researchers as well as curious readers and students will find this collection to be a valuable resource in the field.

Contents

Introduction.- The Dissemination of Cartesian Ideas. An Analysis of Practice with Diagrams in van Schooten's Reading of Descartes.- Women's Access to Mathematical Research in Spain (1868-1936): The State of the Art.- The Training of Mathematics Teachers: A Higher Standpoint.- Paulian's Commentaire on L'Hospital's Analyse des Infiniment Petits: On How to Teach Differential Calculus in the 1760s.- The Brazilian Mathematics Textbook Assessment Program and its Influence on Academic Research.- Mistaken Identities: Scribal Errors or Conceptual Missteps in Ancient Chinese "Multiplication" Tables?.- An Episode from the History of Mathematics at the Beginning of the 20th Century (to the Prehistory of the Soviet Mathematical School).

最近チェックした商品