Transformative Sustainability Pedagogy : Designing and Facilitating Eco-Spiritual Learning

個数:

Transformative Sustainability Pedagogy : Designing and Facilitating Eco-Spiritual Learning

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031567544

Full Description

This book offers stories and tools for designing and facilitating transformative sustainability pedagogy and explores how educators can intentionally design and facilitate eco-spiritual learning that promotes healing and wholeness. In these times of accelerating climate change and systemic injustice, we need learning spaces that both challenge our unsustainable dominant paradigms and support us in re-learning how to live in relational and regenerative ways. Rooted in the paradigm of interconnection and relationality, this book offers practical ways to design and facilitate learning toward more just, ecological, and spiritual ways of being. The author weaves together a variety of personal stories of teaching and learning, an exploration of how new science can be applied to transformative sustainability pedagogy, and eco-spiritual practices to help educators nurture wholeness and connection in themselves and in learning spaces.

Contents

Part I Tending the Paradigm Shift.- 1. Introduction.- 2. Transformative Learning and New Science.- 3. Nurturing Spirit.- 4. Shedding the Newtonian.- 5. Re-Storying: Finding the Language to Reconnect.- 6. Identity and Privilege: Moving from Separation to Interconnection.- 7. On Not Changing the World.- 8. Emergence.- 9. Decolonizing Time (in the Era of Coronavirus).- Part II  Fostering Transformative Eco-spiritual Learning Spaces.- 10. Slowing Down, Non-doing, and Being Enough.- 11. Self-Compassion and Synchronicity.- 12. Rest: A Radical Sabbatical.- 13. Coherence in the Learning Field.- 14. Intuition.- 15. Nurturing Mindful and Relational Learning.- 16. Control and Letting Go.- 17. Interbeing and Self-Care.- 18. Extravagant Grace.- 19. Holding Space.- Part III Tools for Designing Transformative Eco-spiritual Learning.- 20. Emergent Ecological Design: A Practical Tool.- 21. The Burns Model of Sustainability Pedagogy.

最近チェックした商品