Musical Scenes and Social Class : Debating Punk and Metal (Pop Music, Culture and Identity) (2024)

個数:

Musical Scenes and Social Class : Debating Punk and Metal (Pop Music, Culture and Identity) (2024)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 240 p.
  • 商品コード 9783031565052

Full Description

Early analysts of both punk and metal have shown their continuing popularity for segments of the public who were often considered in the 1970s and 1980s as "losers of globalization" despite the level of fragmentation of these scenes, the diversity of their audiences' backgrounds, and their constant evolution and re-invention. This volume aims to stimulate and contribute to debates on social class and economic and cultural change, on one side, and punk and metal, on the other, through international, contemporary and historical approaches, mainly focused on Britain and France.

Contents

1.Romain Garbaye and Gérôme Guibert, Université Sorbonne Nouvelle.- Introduction : social class, punk and metalClass domination and class agency.- 2.Andy Brown, independent researcher : Resistance Through Music.-  Exploring the role of class fraction appropriations and alliances in the subcultural formation of heavy metal, classic, post and present.- _3 .Deirdre Gilfedder, Université Paris-Dauphine : The early punk scene in Brisbane, Australia as  site of social and postcolonial.- 4. Jeremy Tranmer, Université de Lorraine:  "Victory to the Miners!" Punk and the Miners' Strike of 1984/85.- Subcultures, sub-genres and social class.- 5.Timothy Heron, Université de Strasbourg :  '"Rotting in the suburbs" ? Voicing Working-Class Deprivation in 1970s Northern Ireland Punk Songs.- 6.Guillaume Clément, Université de Rennes : Working-class and middle-class in the age of Brexit: social commentary by contemporary post-punk bands.- 7. Eric Smialek, Huddersfield University : Mapping Social-Class Divisions within Metal: Global Material Conditions, Disciplinary Priorities, Subgeneric Trends, and Stylistic Analyses.- Evolving audiences : ageing, gentrification, feminization?.- 8. Pierig Humeau, Université de Limoges : « We're dominated, So What" ? We Don't Give a F**k : Punk Stylistic Spaces, Social Classes and Political-artistic Ageing" inFrance.- 9.Rosemary Lucy Hill, Huddersfield University, Molly Megson, University of Hull, and David Hesmondhalgh, University of Leeds : Sexual Violence in the Pit.- 10. Corentin Charbonnier, Université de Tours : Gentrifying metal ? The Evolving Gender and Social Class characteristics of  Metal Festival Audiences : A Statistical Study of the HellfestFestival (France).-  11.Charlène Bénard, Université Sorbonne Nouvelle: Who listens to « metal for girls » ? Metal, orchestra and female voices: measuring the reception of symphonic metal.

最近チェックした商品