Leadership and Collaboration in Workplace Discourse : From Field to Application (Communicating in Professions and Organizations) (2025. xxiv, 244 S. XXIV, 244 p. 94 illus., 6 illus. in color. 210 mm)

個数:

Leadership and Collaboration in Workplace Discourse : From Field to Application (Communicating in Professions and Organizations) (2025. xxiv, 244 S. XXIV, 244 p. 94 illus., 6 illus. in color. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783031547249

Full Description

This book presents a comprehensive examination of how leadership and collaboration are discursively performed in professional communication, using real-world data from a UK public sector IT team. Taking an auto-ethnographic approach to workplace talk, the author examines the language involved in the performance of different team-based professional roles, examining how professional identity and relationships are indexed through casual face-to-face talk in an office environment. This investigation of how a group of people come together in an effort to achieve shared workplace goals relates to key debates in the area of professional communication, putting forward new theoretical and methodological frameworks for understanding and analysing how person-orientated aspects of professional communication shape discourses of work. This book appeals to a wide and interdisciplinary audience, including advanced undergraduate and postgraduate students, academics and researchers specialising in applied linguistics broadly, and professional communication in particular, as well as consultants and practitioners working across a wide range of professional sectors. 

Contents

1. Introduction.- 2. Leadership and collaboration.- 3. Discourses of leadership and collaboration.- 4. Auto-ethnography in the workplace.- 5. Leading others.- 6. Collaborating.- 7. From field to application.- 8. Conclusions.

最近チェックした商品