文化戦争とホラー映画:ポスト2010年のホラー映画における社会不安とイデオロギー<br>Culture Wars and Horror Movies : Social Fears and Ideology in post-2010 Horror Cinema

個数:

文化戦争とホラー映画:ポスト2010年のホラー映画における社会不安とイデオロギー
Culture Wars and Horror Movies : Social Fears and Ideology in post-2010 Horror Cinema

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 231 p.
  • 商品コード 9783031538353

Full Description

In this volume, contributors explore the deep ideological polarization in US society as portrayed in horror narratives and tropes. By navigating this polarized society in their representation of social values, twenty[1]first-century horror films critically frame and engage conflicting and divisive ideological issues. Culture Wars and Horror Movies: Social Fears and Ideology in Post-2010 Horror Cinema analyses the ways in which these "culture wars" make their way into and through contemporary horror films, focusing on the post-2010 US context and its fundamental political divisions.

Contents

Part I: White Anxieties: Current Challenges.- 1. "Black Bodies/White Spaces: The Horrors of White Supremacy in Get Out (2017)" Hervé Mayer.- 2. "Postmodern Reality and the Post-Truth Era in It Comes at Night (2017), The Invitation (2015), and The Gift (2015)" Fernando Gabriel Pagnoni Berns.- 3. "'I Can't (Don't) Breathe': White Veterans and Twenty-First-Century Culture Wars "James Deutsch.- 4. "Midsommar (2019) and the Unbearable Whiteness of Horror "Donald L. Anderson. Part II: Economic Exploitation and Neoliberalism.- 5. "Preying on the Other: Culture War Narratives in Horror Hunting Films"Melenia Arouh and Daniel McCormac.- 6. "Hunting Humans: Allegories of Socioeconomic Dispossession across National Boundaries"Pablo Gómez-Muñoz.- 7. "'We're Americans': Objective Violence and the Wounds of Neoliberalism in Jordan Peele's Us(2019)"Fabián Orán Llarena.- 8. "Obliteration of the Unfit: Disposable other Bodies and Economic Privilege in the The Purge film series"Gamze Katı Gümüş.- 9. "Zombie Movie Ideology: A Panoramic Perspective"Peter Dendle.- Part III: Race Matters.- 10. "'Tell Everyone': Abjection and Social Justice in Candyman (2021)"Victoria Santamaría Ibor.- 11. "'Say His Name': Candyman (2021) as a Critique of Black Trauma Porn"William Chavez.- 12. "'We Have Met the Enemy...': Identity, Otherness, and the Return of the Oppressed in Jordan Peele's Us (2019)" Thomas B. Byers.

最近チェックした商品