Marketing US Foreign Policy in the MENA Region : American Presidents vs Non-State Actors (Political Campaigning and Communication)

個数:

Marketing US Foreign Policy in the MENA Region : American Presidents vs Non-State Actors (Political Campaigning and Communication)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 175 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031451454
  • DDC分類 327.73056

Full Description

The book examines how US media, public opinion, interest groups and think tanks respond to US Presidents' attempts to market their foreign policies in the MENA Region. The scope of the analysis extends from the war on terror to the so-called Arab Spring. It focuses on some case studies including the Arab-Israeli conflict and the Iran nuclear deal. The book fills a gap in the literature pertaining to analyzing US foreign policy in the MENA area from a political communication perspective rather than from IR or a political-theory angle, which remains the dominant literature. In so saying, the book will appeal to students, researchers as well as thinks tanks and policy makers.

Contents

Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. The Media and US Foreign Policy in the MENA area: From the war on terror to the Arab Spring.- Chapter 3. The US Public Opinion: A Marginal Impact on US Foreign Policy.- Chapter 4. Interest Groups : An imperfect Impact.- Chapter 5. Think Tanks: A  Circuitous Impact on US Foreign Policy.-  Summary and conclusion.

最近チェックした商品