Is it French? Popular Postnational Screen Fiction from France (Palgrave European Film and Media Studies)

個数:

Is it French? Popular Postnational Screen Fiction from France (Palgrave European Film and Media Studies)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 302 p.
  • 商品コード 9783031391941

Full Description

This book investigates the recently accelerated phenomenon of mainstream French film and serial television's remarkable popularity not only within but - more novelly for European audiovisual narratives - outside the domestic context. Treating changes that have taken place in France's production landscape during the mass rollout of global streaming platforms as revelatory of broader tendencies in media production and circulation in Europe and beyond, the collection explores emergent influential players (Omar Sy, Camille Cottin, Alexandre Aja and Fanny Herrero), companies such as Netflix and Gaumont, and new genres, identities and representations on screen. It thus draws together a body of new research by international experts in French and European media production to analyse popular film and television series from France through a postnational lens with regards to both economic and institutional norms and to culture as a whole.

This book is available open access under a Creative Commons Attribution 4.0 International License via link.springer.com.

Contents

1. Introduction: The Expanding Imagination of Mainstream French Films and Television Series.- Part I New Figures, New Voices.- 2. From ImpersoNation to ImPosture: (Sub)urban Fantasy in Fanny Herrero's Dix pour cent and Drôle.- 3. Sign Language, Multilingualism and the Postnational Popular Screen: From La Famille Bélier and Marie Heurtin to La Révolution.- 4. Alexandre Aja: A Postnational Genre Auteur?.- Part II Embodying the Postnational: Fans, Filmmakers, Action Spectaculars.- 5. An Alternative to Hollywood? EuropaCorp's "Blockbusters" and the Global Audience.- 6. The Limits of Luc Besson's "Made-in-France" Blockbusters: From the Transnational to the Postnational in Valerian and Anna.- 7. Whose Lost Bullet? Netflix, Cultural Politics and the Branding of French Action Cinema.- Part III French Femininity and (Post)Feminism.- 8. Charlotte Rampling Made in France: From a National toa Postnational Identity.- 9. National and Postnational Femininity in Engrenages: The Limits of Empowerment.- 10. Camille Cottin: A Comic Reappropriation of French Femininity in a Globalised, Postfeminist Culture.- Part IV Industry Players: From Product to Brand.- 11. Depuis que le Streaming Existe?: Gaumont and French Cinema in the Streaming Era.- 12. Netflix's Lupin: Cultural Heritage and Internationalisation in the Age of Global SVoD Platforms.- 13. An Industry Perspective on Dix pour cent and Ten Percent. Interview with Harold Valentin and Christian Baute.

最近チェックした商品