教育者と一般人:教師教育の哲学<br>The Educator and the Ordinary : A Philosophical Approach to Initial Teacher Education

個数:

教育者と一般人:教師教育の哲学
The Educator and the Ordinary : A Philosophical Approach to Initial Teacher Education

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 219 p.
  • 商品コード 9783031343056

Full Description

This book creates a unique discursive environment to consider how initial teacher education can support student teachers in practical and personal senses, in what they can do and who they are. What is it to care? To develop our voice? To educate in beautifully risky ways? Engaging with the philosophy of Stanley Cavell, Gert Biesta and Nel Noddings, central capabilities of the educator are suggested: Acknowledgement, Autobiography, Imagination, Interruption, Attention and Uncertainty, culminating in the essential, unifying capability of The Ordinary, underpinned by Complexity and Hope.

This book will appeal to those interested and engaged in initial teacher education, professional development and support from early years to higher education and practicing educators. It aims to enrich theoretical as well as practical discussion, to influence how we live, how we think, and how we treat each other.

Contents

1. Introduction.- 2. Voice and the Mentorship Relation.- 3. Risk and the University in School.- 4. Care and the Research-Based Educator.- 5. The capability of The Ordinary.

最近チェックした商品