音楽的変奏:変容的派生的分析<br>Musical Variation : Toward a Transformational Perspective (Computational Music Science)

個数:

音楽的変奏:変容的派生的分析
Musical Variation : Toward a Transformational Perspective (Computational Music Science)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 307 p.
  • 商品コード 9783031314506

Full Description

This book offers an in-depth analysis of musical variation through a systematic approach, heavily influenced by the principles of Grundgestalt and developed variations, both created by the Austrian composer Arnold Schoenberg (1874-1951). The author introduces a new transformational-derivative model and the theory that supports it, specifically crafted for the examination of tonal music.

The idea for this book emerged during a sabbatical at Columbia University, while the content is the product of extensive research conducted at the Federal University of Rio de Janeiro, resulting in the development of the Model of Derivative Analysis. This model places emphasis on the connections between musical entities rather than viewing them as separate entities. As a case study, the Intermezzo in A Major Op.118/2 by Brahms is selected for analysis.

The author's goal is to provide a formal and structured approach while maintaining the text's readability and appeal for both musicians and mathematicians in the field of music theory. The book concludes with the author's recommendations for further research.

Contents

Part. I. Decontextualized Variation.- Chapter. 1. Basic concepts.- Chapter. 2. Decomposable variation.- Chapter. 3. Measurement of similarity.- Chapter. 4. Transformational operations.- Chapter. 5. Measurement of similarity.- Part II. Variation on time.- Chapter. 6. Grundgestalt.- Chapter. 7. Developing variation.- Part III. Analysis: Brahms -Intermezzo in A Major Op.118/2.- Chapter. 8. Formal, harmonic, and metric structure.- Chapter. 9. Derivative analysis.- Afterword.- Further Reading.- Part. IV. Appendices.- Appendix A. Variation in non-tonal contexts.- Appendix B. MDA.- Appendix. C. Algorithms.

最近チェックした商品